
firstimpressionpmu@gmail.com | 06 - 24992921
Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen First Impression PMU en een klant waarop First Impression PMU deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
​
2. Diensten
De klant moet verhindering voor een dienst zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak via whatsapp 06-24992921 of per e-mail firstimpressionpmu@gmail.com aan First Impression PMU melden.
Indien u meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag First Impression PMU de behandeling weigeren. U bent ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht (zie punt 13). First Impression PMU behoudt zich het recht om diensten na ontvangst te annuleren/weigeren zonder opgave van redenen.
​
3. Betaling
First Impression PMU vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Betaling geschied direct na de behandeling via pin, gepast contant, of betaalverzoek (tikkie).
Wanneer een betalingstermijn is afgesproken en deze betalingstermijn overschreden wordt, volgt een herinnering, indien deze niet binnen zeven dagen wordt betaald dan volgt een tweede herinnering, indien deze ook niet binnen zeven dagen wordt betaald dan zal First Impression PMU de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant.
First Impression PMU betaalt achteraf in geen geval geld terug.
Heeft u al eens eerder in een andere salon permanente make up laten plaatsen? Dan wordt u verzocht om First Impression PMU vooraf aan het maken van een afspraak hiervan op de hoogte te stellen, en stuurt u een foto van het te behandelen gebied per whatsapp of e-mail. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make up. Soms moet het oude pigment eerst worden weg gelaserd met de Yag Laser.
​
4. Persoonsgegevens en privacy
De klant voorziet First Impression PMU vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan First Impression PMU aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. First Impression PMU neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. First Impression PMU behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. First Impression PMU zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant.
​
5. Geheimhouding
First Impression PMU is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, First Impression PMU verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
​
6. Aansprakelijkheid
First Impression PMU is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat First Impression door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Voor de behandeling permanente make-up wordt aan u gevraagd een intakeformulier/akkoordverklaring/gezondheidsverklaring naar waarheid in te vullen. Indien u een afspraak maakt dan bent u akkoord met de algemene voorwaarden van First Impression PMU. Dat geldt ook voor het ondertekenen van de gezondheidsverklaring, u tekent tevens voor akkoord algemene voorwaarden van First Impression PMU. Bij sommige contra indicaties wordt er niet behandeld om uw eigen veiligheid te waarborgen, en soms heeft u toestemming nodig van uw huisarts of behandelend arts, zodat hij of zij bij twijfel advies kan geven om wel of niet te behandelen.
First Impression PMU is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk.
​
7. Beschadiging en diefstal
First Impression PMU heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of ander eigendom beschadigt. First Impression PMU meldt diefstal altijd bij de politie.
8. Eigen verantwoordelijheid
Heeft u een baby jonger dan 1 jaar of geeft u borstvoeding?
Vanwege de hormonen in uw lichaam zou het kunnen dat het pigment moeilijk pakt of zelfs helemaal verdwijnt. First Impression PMU raadt u aan om pas een permanente make-up behandeling te ondergaan wanneer u al enige tijd geen borstvoeding meer geeft en/of uw baby ouder is dan 1 jaar.
Besluit u om toch een permanente make-up behandeling te ondergaan ondanks het advies van First Impression PMU? Dan is het eventueel tegenvallende eindresultaat op uw eigen risico. First Impression PMU betaalt in geen geval het geld terug. First Impression PMU biedt geen garanties op permanente make-up resultaten.
​
9. Klachten
First Impression PMU biedt geen garanties op het eindresultaat van een permanente make-up behandeling. In sommige gevallen kan het pigment moeilijk pakken, dit kan diverse (gezondheids) redenen hebben.
Wees u ervan bewust dat het resultaat direct na de behandeling donker van kleur is, dit komt door de korstjes, wanneer de kostjes zijn verdwenen, dan is de permanente make-up lichter van kleur en minder intens.
Indien u achteraf een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden per e-mail of whatsapp aan First Impression PMU. First Impression PMU zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen en binnen twee weken schriftelijk antwoord geven.
Indien u heeft gekozen voor powder brows: deze worden voor de behandeling opgemeten en voorgetekend en aan u getoond zodat u kunt aangeven of u ermee akkoord bent of niet.
Heeft u powder brows laten plaatsen en bent u toch niet tevreden over de vorm van de wenkbrauwen? Dan dient u dit direct na de behandeling aan te geven zodat vervolg kan worden besproken. Geeft u dit niet direct aan na de behandeling, de vorm van de wenkbrauwen wordt achteraf niet gratis aangepast. Het tarief geldt voor 2 behandelingen: de 1e behandeling en de nabehandeling die binnen 6 tot uiterlijk 8 weken na de 1e behandeling moet plaatsvinden. Wilt u graag nog een extra (3e) behandeling? Dat kan binnen acht weken na de laatste behandeling, de kosten hiervoor zijn 50 euro.
Indien First Impression PMU en klant niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klant het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
​
10. Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft First Impression PMU het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
​
11. Annuleren
Het is mogelijk tot 48 uur voor de geboekte afspraak te annuleren. U wordt vriendelijk doch dringend verzocht eerder dan 48 uur van te voren te annuleren zodat deze tijd in de agenda alsnog kan worden benut voor een andere klant. Aanbetalingen worden in geen enkel geval terugbetaald. Wij bieden de optie om deze afspraak éénmalig te verschuiven naar een andere beschikbare datum.
Indien u een afspraak maakt dan bent u akkoord met de algemene voorwaarden van First Impression PMU.
​
12. Beeldmateriaal
Voor en na de behandeling wordt een foto gemaakt van het te behandelen gebied, dit is voor in het dossier. Tevens zal worden gevraagd of u toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s voor promotiedoeleinden.
​
13. Overmacht
Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt. Ziekte of afwezigheid, gemeld binnen 48 uur voor aanvang van de behandeling, kwalificeert niet als overmacht.